Salamander Guild

Únor s Výzvou Dungeon23

Únor přinesl změny v tvorbě i mentální únavu. Kde vzít energii a jak vidím úpravu své tvůrčí náplně? Vydejte se se mnou pod povrch hor do druhého patra megadungeonu!

Nová struktura i nápady

Druhé patro navazuje na předchozí první patro okolo gobliní vesničky. V něčem ho doplňuje, v něčem začíná být už trochu podivnější. Kde se vzal ten divný slimák, Budou užitečné svítivé houby? A co všude dělají ty červy? Stále se držím ale nějakých „stereotypů“ a klasických RPG fantasy motivů. Na opravdu podivné nápady si nechávám prostor do nižších pater. Přišel jsem taky na strukturu zkratkovitých zápisů místností. Např. místnost 3 v prvním patře = M3P1. Velmi mi to ulehčilo práci a budu s tím nadále pracovat.

Místnosti se opakují!?

Ano, přiznávám se. Udělal jsem to. Neměl jsem kreativitu a asi ve dvou případech jsem okopíroval celé místnosti z předchozího patra, jen vyměnil poklad, nebo jinou drobnost. Přišlo mi to taky jako dobrý nápad pro zvýraznění určitého prvku (v tomto konkrétním případě nestvůr), který by podle mých domněnek jinak zapadl. Když se s ním (vlastně s nimi, když jsou to ty nestvůry) hráči setkají víckrát, nebo budou mít alespoň tu možnost, mohli by si vyvodit určitý záměr. Je to zkrátka jiný způsob, jak upozornit na nějaké hrozby.

Fantasy klišé. Tak trochu ano i ne

Snažil jsem se vymyslet nějaké originálnější prvky, nicméně jsem vlivem dalších okolností sklouzl k nemastným a neslaným nápadům, které napadnou snad každého autora, který kdy o fantasy, byť jen slyšel. Nápady jsem se ale nikterak nesnažil násilně přepsat v něco originálnějšího (čti: zvláštnějšího), ale vydal jsem se druhou cestou. Snažil jsem se přidat některé detaily, motivace a podmínky prostředí tak, aby výsledná jinak ničím nezajímavá místnost (lokace) nabídla hráčům podněty a situaci, se kterou nemusí mít velké zkušenosti. Například z místnosti s trollem jsem vykřesal místnost, kde leží nemocný troll na posteli a trollice o něj pečuje. V zápiscích místnost vypadá takto:

Místnost 2

  • trollice vaří nemocnému trollovi jídlo, on chrchlá zelené hleny a stěžuje si, oba jsou teritoriální, ona je vyzbrojená velkým válečkem/paličkou na maso
  • v příbytku je připravená kamenná postýlka pro trollí mimino, trollice je těhotná
  • nočník je plný a trollice výkaly hází do místnosti 1
  • poklad: trollice má 2 bronzové náušnice (každá v ceně 50 zl), 2k6 zl

Ztráta zájmu je problém, ale dá se řešit

Zápisky jsem se snažil psát co nejčastěji, nicméně kvůli mentální únavě jsem některé dny na svůj sešit, kam si vše zapisuji, ani nešáhl. Nestíhal jsem, a proto v některé dny jsem dopisoval třeba čtyři i pět místností. Ztrácím prvotní zápal a jiskru, ktará mi pomohla dokončit první patro s úsměvem na rtech. Nicméně i to k tvůrčí činnosti patří, nebo to tak alespoň já vnímám. S tvorbou Dungeonu23 vnímám, že ne vždy budu schopný každý den něco vytvořit. Budou dny, kdy budu psát bloky textu a budou dny, kdy si napíšu třeba i dvě věty. Budu si nicméně mezi tím najít i čas pro zpracování nápadů, nakreslení mapek a dalších vizuálů. Nemluvě o layoutu výsledné brožury. To je hromada času navíc. Myslím si, že mě zpracování mých nápadů ze sešitu do finální podoby opět nakopne. Měl bych s tím začít už březnu, aby se mi nenakupilo mnoho pater, které by mě svým rozsahem mohly odstrašit.

Dokončil jsem druhé patro a musím říct, že jsem (nejen kvůli této činnosti) mentálně dosti unaven. Snad přechod mezi podzemním jezerem a gobliní vesničkou bude alespoň trochu zajímavý… Nevím, ale vzhlížím k novému patru s nadějí, že změna prostředí může můj elán do tvorby opět nakopnout.

Další články

Výzva Dungeon23

Měsíční shrnutí mých snah o vytvoření (a dokončení) prvního megadungeonu. Kam mě má tvůrčí cesta zavede? A jak si poradím se zajímavými a originálními prvky? Pojďte se mnou na mou pouť do prvního patra megadungeonu!

Číst více »

Salamander Guild